torsdag, december 16, 2010

Dränker mina sorger

Sitter här och dränker mina sorger med stor balja te med tjugo kilo honung. Känner mig rastlös och lite halvt bortkommen.
Tanken var att jag idag skulle dra till Partille för att spela in ett program till Radio 88. Går upp vid 07-tiden och börjar bränna och packa ner mina skivor. Filar lite på radiomanuset och liknande. När jag sitter och äter frukost strax efter kl 08 tittar jag ut genom fönstret och upptäcker att det är världens snöstorm på gång.
"Men vaf..." börjar jag, men stannar upp och försöker istället tänka a'la The Secret och föreställer mig istället en snöfri värld.
Tsss...funkar inte. Det snöar, snöar och snöar.

Inser att det är ganska svårt att komma någonvart såhär dags. Ringer Ulf på stationen och avbokar mötet. Hoppas istället på att det blir någon gång i helgen eller ibörjan på nästa vecka.

Frågan är nu bara hur det ska gå ikväll...
Roky Erickson spelar på Trädgårn' i Göteborg ikväll. Sångaren från 13th Floor Elevators, ett av världens första och största psykedeliska rockband från 60-talet. Mycket bra är det.
Jag och Louie har biljetter. Vi ska, måste och TÄNKER FATISKT åka dit. No matter what it takes, om vi så får gå dit!
Öh...eh, ja...kanske. Nä.
Snälla, skänk en tanke till Roky-barnen i Sollebrunn.

Nu ska jag supa te.
Hej då.

Inga kommentarer: