lördag, december 04, 2010

I vintertid

God morgon,

klockan är 08:53. Jag har suttit uppe sen halv nio och redigerat bilder. Jag är trött, men kan inte sova.
Igårkväll gick jag och la mig först 23:45. Också jättetrött, men kunde inte slita mig från mitt pågående projekt jag höll på med framför datorn. Jag har påbörjat ett nytt bildspel, likt det jag gjorde i höstas till Kulturnatta, Darkness Darkness. Det är kul med bilder och musik, hur det kan gifta sig så fantastiskt bra. Det behöver inte alltid vara video, stillbilder fungerar minst lika bra.
Igår satt och jag och klippte ihop filmer med olika teman. Ingen blev riktigt, riktigt lyckad, tycker jag. Visserligen var det ett tag sedan jag satt och jobbade med just bildspel. Vi får se när det slutgiltiga resultatet av någon av filmerna kommer upp.

Jag gick ut och hämtade tidningen imorse. Det har jag inte gjort på jättelänge eftersom det är så kallt ute. Men, den här morgonen stapplade jag ute med mammas vinter-boots med morgonrocken tätt virad kring kroppen och hämtade GP:n som låg och väntade i brevlådan. Det är riktigt fint ute. Allt den vita snön på marken och träden går ihop så fint med den rosa himlen. Men jag njuter inte av det fullt ut. Det är för kallt...
Kommer in och kollar på termometern. Den visar -15. Uh-hu...
Jag vill ut och fotografera allt det fina, men tempraturen hindrar mig.




Mamma kom ner nu.
Vi ska äta frukost.
Jag sätter på julmusik i form av Ainbusk och hoppas på att julstämningen infaller.
Tackar för mig, och god morgon.

Inga kommentarer: