måndag, december 27, 2010

Day of wrong moves

Hallå...

sitter framför datorn som så många gånger förr och försöker komma på något att göra. Jag har jättemycket planer, idéer och saker som jag vet att jag både vill och måste göra. Men... på något sätt lossnar jag inte. Jag påbörjar något och sedan tappar jag greppet och det som från början var så lockande och såg så roligt ut att göra får plötsligt ingen mening längre. Det är inte kul längre.
Det är som att bara lyssna på en halv låt när man åker buss eller tåg. Man vet inte vad man ska lyssna på. Plötsligt så tror man att man hittat "den rätta", börjar lyssna men inser efter sisådär en minut att... "Nä, den här var ju inte så bra!" eller "Det var ju inte det här jag ville höra!".
Så håller man på sådär igenom hela resan och hinner kanske lyssna igenom sjuttiotolv halva låtar som man känner att man inte riktigt fått någonting ut av.

Kanske, kanske kan detta humör bero på gårdagen...
Jag var på födelsedagsmiddag hemma hos mormor och morfar. Vi åt och drack lite hemmagjord snaps som mormor hade gjort på massa frukter och bär. Smakade ganska bra.
Tre timmar senare, när vi kommer hem, börjar jag känna mig trött. Väldigt trött. Jättejättetrött.
Lägger mig på soffan och sakta men säkert kryper sig världens jobbigaste huvudvärk inpå. Det gör så ont, så ont.

Lyckades somna en liten stund. Vaknade upp med huvudvärk. Dricker lite vatten.
Resten av kvällen spyr jag. Spyr, spyr och återigen spyr. Spyr tills jag somnar.

Idag är det bättre. Jag kan gå och stå utan problem. Har lite lätt huvudvärk, men det är inte så farligt. Orkar inte göra så mycket, vill helst bara va.
Mamma ringde förut från bilen, hon är påväg till Trollhättan.
"Gå ut och ta kort på den fina dimman borta hos Carina!"
Det hade jag gärna gjort, men just nu så...nä. Nä. Nä.

Mamma är som sagt påväg till Trollhättan, Louise är hos sin pojkvän och jag sitter kvar här hemma. Jag tycker faktiskt det kan vara ganska skönt att vara ensam. Jag gör inte så mycket, utan bara är.

Så, tack för mig.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: