tisdag, december 14, 2010

Häng med en liten stund till Göteborg

Jag och Louise fick vänta en stund på tåget till Göteborg i Alingsås.


Louise frågade vad jag önskade mig i julklapp.
"Du får skriva en önskelista!" sa hon.
Jag skrev den på en papperstallrik från pressbyrån.
Det fanns julklappsetiketter och inslagningspapper brevid mikron i fikarummet.


I väntan på tåget delade vi på en bulle. Louise drack upp allt kaffe.
Den jaevlen.



Framme på centralstationen i Göteborg började vi med att kolla skivor
på CD-Centralen.


Busted! Louie spanar in sexbomben själv.


Tog en kaffe med världen snällaste Mikael (även kallad Cykelmannen) på Stadsbiblioteket.





Louies pojkvän kom till biblioteket efter att Mikael hade gått.
Tillsammans gick vi och åt på en restaurang jag och
Ulf från Radio 88 hade ätit på någon vecka tidigare.
Tortellini med ricottaost, tomatsås och mozarella smakade fint.



Vi blev sugna på Irish Coffé efter maten, men tyckte att Kaffe Dum lät roligare...
Tyvärr beställde vi inget utav sorterna.

Plötsligt blev klockan mycket. Louie vidare med sin pojkvän hem till honom och
jag åkte med tåget hem till Alingsås. I hörlurarna hade jag Jim Jones Revue och
Soundtrack of Our Lives.

Jag kom av mig ganska rejält gällande fotograferingen i stan.
Det blir liksom inte att man tar upp kameran lika ofta och lätt när det är så
jädrans kallt.
Suck. Jag är ledsen för det. U-hu.
Jag får gå mig själv ett nyårslöfte: trotsa kylan och satsa på fler och mer bilder på bloggen, helt enkelt!


Vi tog en sväng till Stadsbiblioteket på Avenyn idag. Jag lånade hem flera böcker därifrån
som jag tänker visa lite mer av imorgon. Dessutom köpte jag en
jättefin tidning på närmare 300 sidor för 150 kronor på Pressbyrån. Inte varje
dag man köper sig en sådan fet tidning, men tro mig - den är jättefin.
Ni får helt enkelt kolla in imorgonkväll och se vad det var för intressant jag
plockade med mig hem från Göteborg.



Imorgon är jag Quizmaster i Alingsås. Alingsås Event- och Ungdomcenter
har musikkväll för tjejer och jag ska ha hand om introtävling och frågesport ang. musik.
Hoppas, tror och vet att det kommer gå kanonbra.
Tills dess -
puss och kram till er alla!

Inga kommentarer: