måndag, december 06, 2010

Jag och min far



Sitter och tittar halvt ut genom fönstret, halv på dataskärmen. Klockan är 16:06. Om en halvtimme sitter jag och min syster på en buss mot Trollhättan. Vi ska träffa pappa på första gången på väldigt länge. Senast var nog i juli eller augustimånad.
Bowling och middag är planerat. Hoppas att det blir en lung och skön kväll. Både jag och Louie är ganska sega och trötta idag.

Jag och Daniela sände liveradio i skolan idag. Vi diskuterade bloggar och intervjuade en bloggare som går andra året på medieprogrammet. Sändningen gick bra. Jag gillar radio.


I väntan på bussen hem från skolan satt jag inne i datasalen och svarade på mail och gästboksinlägg. Första årseleverna på medieprogrammet hade lektion med vår svenskalärare Lars. Lars försvann ur klassrummet. Kvar var jag och de två år yngre eleverna.
När klockan började närma sig två bestämde jag mig för att gå mot bussen. Jag loggade ut, tog mina grejer och började gå mot dörren. Plötsligt hör jag en pojkröst:
"Hej då!"
Först trodde jag inte att han sa till mig, så jag vände mig inte omedelbart om. Men innan jag greppade dörrhandtaget vände jag mig om och såg att en av killarna tittade på mig. Han sa hej då till mig.
"Heh, hej då!" svarade jag lite osäkert, men log tillbaka.

Äh, förlåt, det var väl inget märkvärdigt, men då kändes det lite lustigt. Vi hade nämligen inte pratat med varandra under hela den tiden jag hade suttit där inne i datasalen. Men så, när jag skulle gå, så sa han hej då. Tänk vad en liten liten hälsning kan göra. Jag blev faktiskt väldigt glad och log hela vägen mot bussen.


Så, till alla er som läser:
Hej då!

Inga kommentarer: