tisdag, december 14, 2010

Nu åker jag hem




Det är tisdag. Vi på medieprogrammet har en lärarlös dag och därmed inga lektioner. Det tänker jag fira med att åka till Göteborg med Louise.
Istället för att sova ur till 13:00 (som jag visserligen aldrig kan göra då jag är en morgonmänniska), glida runt i mjukisbyxor och sitta framför Facebook hela dagen går jag istället upp 06:20 och laddar upp en rejäl frulle för att vara fit for fight på våran Göteborgstripp. Vi ska handla julklappar. I samma är det planerat att möta upp Cykelmannen Mikael, han som cyklade fram och tillbaka till Paris i somras. Det var ett tag sedan jag träffade honom. Jag köpte Alice Cooper's School's Out av honom för ett antal månader sedan, men jag har aldrig kommit och hämtat den...
Jaja, jag har lovat att bjuda honom på en kopp kaffe på Stadsbiblioteket så jag hoppas, tror och vill att han tar med sig skivan.


Tidigare imorse, när jag och Louie satt framför varandra vid köksbordet så hade vi radion på. P3:s Musikhjälpen är i full gång och två av de tre programledarna satte och spelde upp önskelåtar i studion.
En av dem som hade önskat en låt och skänkt 1000:- till insamlingen var Lars. Jag känner inte människan, men när jag fick reda på att han hade önskat låten Lola med Kinks blev jag kär. He saved my morning!


Nu ska jag packa ihop mig. Om en halvtimme går bussen från byn och vidare till Alingsås. Mp3:spelaren är laddad med The Jim Jones Revue och Them. Den här resan kan ju inte gå fel, med andra ord. Önska mig lycka till!


Tackar för mig.

Inga kommentarer: