måndag, december 20, 2010

Jag och mitt rum

Tjenaremors, här kommer jag igen.
Tänkte att jag skulle bjuda in er på ett bildligt besök i mitt rum.



Mitt rum ligger på övervåningen i vårat hus och har tre dörrar och tre fönster.
Med andra ord är det ganska svårt att sitta där ostörd när det oftast är någon som behöver korsa rummer för att komma till toaletten, gå in i sovrummet eller liknande.

Rummet har blivit mer som ett kontor för mig. Jag sover inte där. Istället
sitter jag vid skrivbordet och jobbar, pluggar, skriver och läser.


För tillfälligt ser mitt skrivbord ut såhär. Skivor, böcker, tidningar och anteckningsblock
överallt. Precis som det ska vara.



För ett tag sedan skrev jag ett litet inlägg om när jag och min syster var i Göteborg.
Jag berättade att jag hade köpt och lånat massa roliga böcker och tidningar
från bl a Stadsbiblioteket. Här kommer de!


Facehunter
och...


...Nylon Street är två jätteintressanta och roliga fotoböcker.


Det är bara gatufotografering på människor med olika stilar.
Alltifrån kontrosmän till hippies. Jag tycker det är jättekul
och faschinerande hur olika människor ser ut. Det är kul att sitta och studera
deras ansiktsuttryck, stilar och få inspiration till kanske någon egen stil eller liknande.



Jag lånade boken The Satorialist för ett tag sedan, en bok med
samma tema som de ovan. Kolla in bloggen.


Tidningen Lula - Girl of my dream
upptäckte jag genom en av de bloggarna jag själv följer, Sandra Beijers.
Sanda la upp lite bilder från tidningen och jag föll pladask för bilderna hon visade. Kanonfina!

Jag köpte tidningen för 165:- i en tidningsbutik i Göteborg. Det är värt att lägga lite
extra pengar på rejäla tidningar med rejäl kvalisort. Det är sådana man bevarar i hela sitt liv,
som en bok - fast roligare. Dessutom innehåller den närmare 200 sidor (om inte mer?).



Tycker att ni ska kolla in tidningen. Fina bilder, skön stil. Finns att köpa i olika Pressbyråer i stan.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: