onsdag, december 01, 2010

En morgon och dag



Klockan 05:20 ringde min väckarklocka. Jag gick upp och började göra ordning mig.
När jag kom ner till köket var det kallt. Men istället för att tända massa lampor och
slösa på el tände jag istället massa levande ljus i köket.
Det var mysigt, varmt och skönt.



Jag åt frukost. Müsli med massa torkade frukter och nötter.

Jag väckte mamma kl 06:15. Varje morgon får hon köra ner mig till bussen i byn.
Jag bor ca 2 km ifrån samhället.


Bussen från Sollebrunn och vidare till skolan går kl 06:50.
I skolan träffade jag min klasskamrat och Attention-kollega Sara Glans.

Sebastian var dagens födelsedagsbarn. Grattis på 18-årsdagen!
Jag låste in mig i ett radiobås för att spela in lite musikprogram.
Herman Nylen var inte så taggad på Samhälls-lektionen.
Inte Liridon heller för den delen.

Jag blev inte helt mätt på vad skolans matsal hade att erbjuda på till lunch.
Matilda Wirth köpte banan och äpple till mig. Snällt av henne.
Senare på eftermiddagen gick jag på möte på bl a Kabom-huset samt Alingsås Tidning.
Hemkst ledsen, men det blev inga bilder därifrån.
Det får komma en annan dag.
Nu ska jag ringa min pappa och tjöta lite skit. Därefter ska jag plugga engelska.
Tackar för mig.

Inga kommentarer: