måndag, december 20, 2010

Radio Media Alströmer 98,6 mhz



Morgonstund har russin i mun.



Jag kom fram till skolan 07:30, precis som vanligt.
Hälsade på fotogubben Raymond som satt inne på lärarrummet.
Han drack kaffe och läste morgontidningen. Jag fick också en kopp. Det var gott.

En timme senare började första lektionen, Radio.
Vi spelade in ett julprogram.
På bilden ovan ser vi Elin, som placerat sig bakom datorn
för att skriva ett kort manus och
göra en spelningslista till programmet.



I samma stund jag tog bilden säger Tessie, till höger:
"Neeej! Ta inte på meeej!"



Jag och Daniela var, till skillnad från resten av gänget, taggade
inför inspelningen och pratade på glatt om hur feta vi skulle bli under julhelgen.

Vi avslutade programmet klockan 10:00. Istället för att ta bussen hem
satt jag kvar och spelade in ett musikprogram med till radioläraren Tommy.
Han hade sagt att han behövde program att fylla ut sändningen på julafton med,
så jag spelade in ett program fulmatat med stämningsfull, soft och skön musik.
Istället för att bara spela massa julmusik tog jag lugn musik som kunde tänkas passa till julen, som Johnny Cash, Trummor & Orgel och Joe Cocker. Det blev ganska bra.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine