torsdag, december 09, 2010

Tummen upp för torsdagen!




Hallå där!
Jag har precis kommit hem efter en heldag i Partille. Och nu, hör och häpna;
nu är det klart! Jag ska få börja sända på Radio 88 i Partille Radio!

Jag har i tidigare inlägg berättat lite kort om Radio 88 och att jag ansökt om att börja sända på en radiostation i Partille. Eller, tja, jag har väl inte skrivit så jättemycket om det. Det beror på att jag inte fått något klartecken från stationen, allt har varit väldigt osäkert. Men nu, nu börjar det hända grejer...
Idag var jag och provspelade på radiostationen. Jag fick spela in ett litet program på 30 minuter med musik från 60-70talet. Från Tom Jones till Alice Cooper.
Hur det gick? Ja, tackar som frågar. Inspelningen gick bra och jag kände mig inte alltför nervös.
Radiochefen Ulf, som jobbar på Radio 88, lyssnade och gav tummen upp, vilket kändes kanonbra. Nu kunde jag pusta ut.

Jag och Ulf klickade direkt. Tjötade om allt och lite till. Det känns tryggt att snacka med en göteborgare, jag känner mig som hemma.
Såhär i efterhand, nu när jag är hemma i byn, ångrar jag mig att jag inte tog några bilder på varken stationen eller på Ulf. Men va så säkra, det lär komma. Oh yeah, very yeah.

Jag känner mig ganska glad och nöjd just nu.
Det här är bra skit. Det går bra nu.
Tummen upp!

Inga kommentarer: