fredag, december 24, 2010

Jul i mitt hus

Först och främst,
God Jul!

Klockan är 19:26 på julaftonskväll. Alla julklappar är öppnade, Kalle Anka är slut för den här gången, första Alladinchokladasken är öppnad (japp, den vita pralinen i mitten rök direkt...) och julmaten ligger där den ska i magen. Gud vad gott brysselkål är...
Trots att jag aldrig förr har haft så lite julkänslor som iår så är jag faktiskt väldigt, väldigt nöjd med den här julen.


På förmiddagen tog vi en sväng till Mormor och Morfar.. Där träffade vi kusinerna och deras barn samt Moster Carina och hennes man. Det blev pampiga pussar och bamsekramar när vi möttes i vardagsrummet.

Kalle, kusin Rikard och syster Louise tittar på varandras julklappar.

Kalle betraktar sin julklappstidning Land.

Tomtemor och Tomtefar på Sjöängen - Mormor och Morfar.

Vi bytte julklappar och drack lite julkaffe. Det var mysigt och inte alls sådär jobbigt och stressigt som det lätt kan bli när det är mycket folk.

Kusinen Micke och flickvännen Emelies son Viggo hade överskottsenergi.

Stämningsfullt kaos under julklappsöppningen.


Kusinen Benny och hans finska flickvännen Aurorahs lilla dotter.
Hon hade världens längsta ögonfransar!!

När klockan började närma sig 15:00 begav vi oss hem till vårat igen. Vi gjorde iordning det sista av maten och dukade upp ute i vardagsrummet framför Kalle Anka.
Efter en stund, när vi hade ätit klart och Kalle Anka kommit till Robin Hood-avsnittet säger Louise:
- Vad är det på de andra kanalerna?
Trots att varken jag, Louie eller Mamma (hon somnade efter Robin Hood) var särskilt insatta i Kalle & Co. så kände man sig nästan tvungen att sitta kvar och kolla igenom programmet.
När klockan närmade sig 18:00 öppnade vi våra julklappar. Jag kan säga att jag fick fruktansvärt bra grejer. Jag är så glad, så nöjd, så tacksam för allting.
Nu sitter jag framför datorn och jäser. Jag redigerar bilder från dagen och skriver radiomanus. Lyssnar på lite musik och hör mamma och syster Louie som gapflabbar ute i vardagsrummet till Monty Python's Life of Brian.

Kort och gott sagt, jag har haft en kanonbra jul.
I nästa inlägg tänker jag visa upp mina fina julklappar!
Tack för allt, och från mig till dig
- en riktigt God Jul!


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: