måndag, april 05, 2010

Brodera en Calle Kristiansson till mitt nya hem?



"Näej, jag blir inte sjuk" tänkte jag när både mamma och
Louie blev förkylda i förra veckan.
Nu sitter jag här med en hals som känns slemmig och äcklig. Det är på gång nu. Min tur.
Jag har ju lovet att vila upp mig på iallafall. Släng alla medeciner och skit, den bästa kuren är att bara sova och ligga i soffan och bösa.

Den här natten drömde jag väldigt konstigt och intensvit. Det handlade om tre saker - flytta hemifrån,
Calle Kristiansson och att jag skulle börja brodera
.
Flytta hemifrån, det kanske inte var så konstigt med tanke på vad jag gjorde under kvällen. Calle Kristiansson beror nog på att jag går fram och tillbaka här hemma och väntar på att de röda dagarna ska ta slut, så att jag kan ringa honom och göra en telefonintervju till Attention.


I drömmen skulle han spela i Herrljunga, Vårgårda eller någonstans där omkring. Han var lite trött, men väldigt snäll och söt. Men så var det ju det här med att brodera...vad?
Jag har aldrig broderat. Okey, jag har börjat på någon katt eller seriefigur när jag hade syslöjd i grundskolan, men jag gjorde aldrig klart det. Jag hade inte tålamod till det.
I drömmen broderade jag inte som vanligt. Det var mer brodering på bilder, som jag hade skrivit ut från datorn och sen broderade i färgerna. Man följde liksom en såndär färgkarta som det brukar vara när man brodera.

Drömmarna var så starka och intensiva. Jag kände hela tiden att det första jag skulle göra när jag vaknade upp morgonen därpå var att brodera. "Det måste vara någon mening med det! Jag måste göra det! Sen ringer jag Calle och flyttar hemifrån!"

Kan broderiet var att gästen i TV4:s Nyhetsmorgon, som pratade om loppis, hade med sig en bunt broderade lappdukar och visade upp?

Inga kommentarer: