onsdag, april 07, 2010

Those were the days


Hönorna skriker. Mamma sprang ut. Jag har just stigit upp och sitter nu här.
Jag tänkte börja med att skriva att min hals inte gör lika ont längre. Plötsligt fick jag någon form av sura uppstötningar och nu svir hela min hals! Så, jag skriver inte om att min hals inte gör lika ont längre, för då ljuger jag. Och det är fult, har jag hört.

Just nu hjälper jag mamma med att sätta in massa gamla foton från förr. Hon red på Jennylund borta i Bohus, mot Göteborg. Även jag, som inte ens var med då, blir lite rörd när jag tittar på bilderna. Det är sånt ljus, sommar, 70-tal, utsvängda jeans, lösa skjortor, håren... asså, då är så fint. Alla ser ut och va så glada och snälla. Jag vill också komma därifrån. Jag vill vara med!


Fast, nåja... jag var ju inte så dum jag heller när jag tänker efter...

Inga kommentarer: