tisdag, april 13, 2010

Ung kultur möts


Jag sitter hemma. Jag är trött i kroppen. Kom hem lite senare än vanligt idag eftersom jag hade möte på Kabomhuset. Det är så att jag ska ställa upp i helgens kommande upplaga av UKM - Ung kultur möts, här i Alingsås. På lördag ställer jag ut mina bilder tillsammans med massa andra kulturintresserade ungdomar. Det är band som spelar, konstnärer som fotograferar och målar, folk som har gjort filmer mm. Det kommer bli fullsatt i Palladium på lördag.
På mötet idag diskuterade vi vad som komma skall. Imorgon onsdag blir det ytterliggare ett möte ang. ramtekniker och hur man bäst sätter upp och ramar in sina bilder och på fredag samlas vi under kvällen för att ha det nice uppe i kabomhuset. Vad vi kommer att göra återstår att se. Men, det blir nog kul!
Det är första gången jag är med i UKM. En klasskompis, Sebastian, har varit med tre år tidigare och ska ställa ut bilder även iår. Känns tryggt att jag har någon som står mig nära såhär första gången.
Så, vill ni kolla in mina bilder i Alingsås till helgen kan ni komma till Palladium mellan klockan 13:00 och 16:00.
Nu ska jag gå på toa.
Hejdå!

Inga kommentarer: