tisdag, april 27, 2010

Kärlek är ett brev skickat tusen gånger

Jag hämtade posten idag och upptäckte att jag hade fått ett brev. Avsändaren var Stephanie, min gamla brevvän som inte hört av sig på jättelänge. Mycket skoj!

Det är kul med brevväner. Jag har haft en del i mitt liv, fast det var mer under låg- och mellanstadiet. Jag minns att jag hade någon från Fritsla och Malmö. Sen skrev jag till tre av mina klasskompisar ganska mycket. Lite konstigt med tanke på att vi träffades varje dag i skolan, så det fanns liksom inte så mycket att skriva om i breven mer än om våra husdjur. Men det var kul ändå!
Stephanie och jag började skriva till varandra genom brevrevolutionens hemsida. Man fick anmäla sig, skicka med lite information om sig själv och sedan vänta på svar. Det är brevrevolutionens uppgift att para ihop en med någon annan som anmält sig och har matchande intressen osv. Ganska kul idé. Konstigt att inte fler skriver handskrivna brev till varandra oftare. Det är ju så kul att hitta ett personligt brev till en i brevlådan.


För övrigt mår jag bra. Är lite trött bara, men annars kanon. Louie lagar mat. Fisk. Hon frågar mig om man kan ha vitlök i musselsåsen. Jag är ingen jättebra kock men jag sa ja. Nu skyller hon på mig om det blir äckligt. Känns ju...bra.

Inga kommentarer: