fredag, april 30, 2010

TEMA: Fototema

Häromdagen satt jag och antecknade mängder av förslag på fototeman i ett av mina tjugofyra (om inte mer...) anteckningsblock. Jag kom på mängder med roliga grejer och genast fick jag lust att gå ut och fotografera.
Idag har jag tänkt ytterliggare ett steg längre och kommit fram till att jag vill kombinera musik och foto. Två bra saker kan ju inte bli fel tillsammans, tycker man ju. Fototeman efter låtar är skoj, men det kan också bli en utmaning.
För att komma igång lite smått väljer att jag att ett tag framöver gå efter Tidningen Rolling Stone lista över de 500 bästa låtarna. Om jag fortsätter och följer hela listan, från ett till 500 återstår att se. Vettefaen asså, men någonstans måste man börja.

Vad sägs som...
Satisfaction - Rolling Stones, Imagine - John Lennon, Like a Rolling Stone - Bob Dylan, Respect - Aretha Franklin, Good Vibrations - The Beach Boys, Smells Like Teen Spirit - Nirvana, My Generation - The Who, London Calling - The Clash osv...osv...osv. Listan är lång och innehåller både bra och mindre bra låtar. Men som sagt, det är skoj och kan bli en intressant utmaning för att se hur långt jag kan komma.
Eller så följer jag Svensktoppen?

Okey, hela idén kanske låter urtråkig och superfåning. Jaja. Shit the same. Jag tror det kan bli skitkul. Visserligen är jag en musiknörd men...tja.
Vänta bara, snart är jag igång.

Jag lyssnar på Prince. Aldrig gjort förr. Eller jo, fast inte frivilligt. Purple Rain har dock spelats här hemma ett par gånger, men mycket mer än så har det inte blivit. Lite för mycket 80-tal eller nåt över honom. Fast jag hörde Raspberry Beret på VH1-kanalen häromdagen. Ganska skön låt.
Det får bli introduktionslåten för helgen!

Tackar för mig.

Inga kommentarer: