torsdag, april 22, 2010

Hoppas, tror och vill...!



Hallelujah moment is the truth of the day!
Hejsan! Det är torsdag. Jag är på strålande humör och har precis druckit några koppar kaffe käkat lite smörgås tillsammans med min mamma i köket. Vi pratade om jobb och den kommande sommaren. Vi båda vill ha jobb så snart som möjligt. Hon hade sökt runt hela dagen och hittat några intressanta arbetsplatser. Jag själv hoppas på att jag får svar från Alingsås Kommun snart, eftersom jag sökt genom komunens hemsida. Vi får se om de ringer eller hör av sig. Det känns lite roligt, att jag aldrig förr har haft ett sommarjobb och nu, iår, när jag har mitt allra sista sommarlov, så har jag sökt jobb på flera ställen. Jag vill, måste och ska ha ett jobb. Hoppas, tror och vill!

Några andra som jag hoppas, tror och vill ska höra av sig är UKM. Utställningen förra lördagen gick bra. Jag fick lite beröm och några kom fram och ville diskutera bilderna lite närmare, vilket var mycket roligt och uppskattat. Jag blir så peppad, glad och motiverad!!
Juryn kommer att höra av sig om vilka de valt att gå vidare till Riks-finalen i UKM, där man får möta hela Sverige. En tävling i musik och konst. Kultur, kort och gott. Vad man vinner eller vart finalen anordnas har jag ingen aning om. När jag sökte till att ställa ut under UKM tänkte jag inte alls på att man faktiskt kunde "gå vidare" och vinna i den stora finalen.
Så...tja... snart ringer dem (hoppas, tror och vill jag)!

Nu ska jag dra mig igen. Det blev ju ingé vidare långt och intressant inlägg idag heller. Jag bara pratade av mig lite om mina förhoppningar och förväntningar. Man får ta ut sin glädje i förskott, man ska vara glad så länge man kan! Och om jag nu inte vinner eller får ett jobb, ja...då var jag ju iallafall glad en liten stund! Det är ju inget fel med det.

Inga kommentarer: