söndag, april 04, 2010

jagvillhabostad.nu


Sweden Rock Festival, sommaren 2007.


Påskdagen. Det är fint väder, men blåser lite för mycket för att
jag ska kunna springa barfota naken i gräset och... näe.

Den senaste tiden har jag tänkt mer och mer på det här med att flytta hemifrån. Till skillnad från min syster, som vill ha en hel gård på landet, djupt inne i skogen, så vill jag bo i stan. Jag tänker mig Göteborg eller Kungälv. Gärna lägenhet eller ett litet, litet hus. Lekstuga-storlek typ. Jag vill inte ha så stort, iallafall inte ibörjan. Senare, när det känns...lite lugnare, då blir det nya planer. En sak i taget.

Men trots det, precis som allt annat nu för tiden, så kostar det så förbannat mycket. Spelar ingen roll om det handlar om en 1:a eller 4:a, det kostar.
Jaja, det är kul att kolla runt iallafall. Få lite ideer och visularisera om hur man själv skulle inreda och göra om liksom. Snart blir det min tur. Snart.

När vi ändå är inne på det här med vuxenpoäng, så har jag sökt jobb här och var. För ett tag sedan skickade jag iväg en ansöka ang. ett sommarjobb på ett sommarstuge-område på någon ö vid havet. Mot Göteborg om jag inte minns helt fel. Där skulle jag isåfall vara och städa stugorna, servera i restaurangen/fiket mm i tre-fyra veckor.

Dessutom har jag sökt jobb i Alingsås kommun, som väldigt många av mina kompisar brukar göra. Vi får vart jag hamnar!
Och slutligen har jag sökt jobb på Borås-festivalen Close To home som äger rum i slutet av augusti i sommar. Kanske blir roddare, servar artister, städare, ordningsvakt... vad det än blir, så hade det varit så förbannat roligt!! Artister och band som Mustasch, Amanda Jensen, Hästpojken och Timo R kommer dit. Det måste vara det bästa jobbet man kan tänka sig. Kanske inte att polera bajamajorna efter själva festivalen...

Kanske kommer det någon lön från Attention snart också... Så pank som jag är just nu har jag aldrig varit tidigare. Men skit i det, det är så tråkigt att prata om pengar. Imorgon är jag rik, glad, framgångsrik och bäst. Japp!
Tackar för mig.

Inga kommentarer: