torsdag, december 22, 2011

All you need is...frukt och mandlar

I lördags spelade jag skivor på Henriksberg.



Det var Beatles-tema för kvällen. Jag hade packat med mig passande 60- och 70talsplattor och körde både Kinks, The Zombies och Rolling Stones under kvällen. Jimmie Rudolfsson, bilden ovan, var trubadur under kvällen.



Det var mer folk i puben än vad jag hade vågat hoppats på. Mycket fina människor dök upp.



Bland annat Marcus, Bruno Cecilia och hennes kompis från Stockholm.
Jag fick tyvärr ingen charmig bild på mitt sällskap, men däremot en choklad med massor av russin i!
"Vi var på Seven Eleven innan och frågade efter russin. De hade inga, men tänkte att...det här kanske skulle kunna funka?"
Som sagt, jag har skämmes tamej faen världens bästa vänner.



Allsång och applåder i mängder. Vi spelade biljard, drack lite öl och pratade om allt som flög i oss samtidigt som Jimmie spelade låtar som Across the Universe, Don't Let Me Down (jädrar i min lilla låda vad bra den är!), Girl och andra fina låtar.



Klockan 03:00 stängde Henriksberg. Ingen av oss var särskilt sugna på att åka hem, så vi gick till det enda stället på Avenyn som hade öppet till 05:00.
Vi satt där ett litet kort tag, firade Bruno som hade fyllt år i tre timmar och pratade om hur dum jag var som inte hade lagt in mina skivor i garderoben istället för att ha med dem i vårat sittbås ("Fuck no!" sa jag. "I refuse to leave them!").
Jag blev förste man att lämna det runda bordet. Puss och kram, tack för idag! och steg ut genom dörren.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: