fredag, december 09, 2011

Havregrynsgröt byggde denna kropp

God kväll,
klockan är snart 00:00. Det blir lördag om nio minuter. På övervåningen ligger mamma och försöker sova. Kanske väntar hon på att jag ska komma upp och släcka överallt. Jag vet inte.

Nog ska jag sova jag också snart. Snart...
Som ni ser, russinfrukosten där uppe är väck.

Nej, mina russin är inte slut (faktum är att jag köpte nya idag!), Nej, jag har inte bytt frukostvanor (fast idag sa jag faktiskt till mamma att "Imorgon ska jag minsann göra en omelett till mig själv!" Önska mig lycka till...), Nej, jag ska icke lägga ner bloggen.

Imorgon ska jag få tummen ur och styra upp en egen liten fotosession med mig själv.
Vi gör om, en makeover på sidan.
Så, jag tar fram något från vår scengarderob (som för tillfället är nedpackat i fyra papperskartonger) ställer in kameran på rätt inställningar, lämnar över kameran till mamma som sedan får agera fotograf medan jag posar.

Låter som en bra idé, inte sant?
Det gick ju så bra när vi körde gräsklipparen ute i gröngräset. Jädrar vad de där bilderna rockar fett alltså.



Nu går det ju inte att klippa gräset direkt, så vi får komma på något nytt. Vad det blir vet jag inte. Kanske smetar jag in min kropp med nykokt havregrynsgröt eller bygger ett berg av mina russinburkar som jag sedan balanserar på?


Ja, vi och ni, du och jag får se resultatet imorgon.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: