söndag, december 04, 2011

Shit on the pitt vad jag tycker om dig

Jag gick och la mig 01:10 igårkväll. Låg i sängen och läste en bok, tittade lite halvt på en komedi som visades på Tv4 film och kollade mailen.
Fastnade framför min blogg också. Gick tillbaka i arkivet och läste om vad jag gjorde den här tiden förra året. Det var ganska kul.



Imorse vaknade jag runt 10:00. Jag steg upp ur sängen och kom på att mamma hade kommit hem från sitt jobb. Tjohej!



I köket stod en plåt med scones, färdiga att gräddas.
En såndär "åh-gulle-mamma-shit-on-the-pitt-vad-jag-verkligen-tycker-om-dig!" tår var nära att fällas.



Mamma kom. Vi kramades och pratade om hennes nya jobb samtidigt som sconesen var inne i ugnen.
Vi dukade fram marmelad, smör, tekoppar, honung och alla andra tillbehör.
Sedan åt vi, drack blåbärs te och åt fikonmarmelad som egentligen var svartvinbärsgele.
Inte unda på att den var hård.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: