fredag, december 09, 2011

Inspiration

Jag är ingen modekunnig prisse. Är inte så bra på märken hit och dit, och följer heller inte några moderedaktörers vardag i jakten på den där blusen eller vad det nu kan vara.
Men...
det är väldigt kul att hitta fina kläder, absolut! Tycker det är göörskoj att köpa väskor (that's my thing!), skor, kläder och tralla-lala-la. Speciellt att fynd i Second Hand-butiker eller andra udda boutiquer.



Igår när jag väntade på mitt tåg till Alingsås från Göteborgs Centralstation gick jag in i på Presstopp (tror jag att det hette?). Klockan var 22:00 och de skulle stänga en timme senare. De har massor av olika magasin från hela världen. Jag brukar stanna till där varje gång jag är på Centralstationen, speciellt framför foto- och modemagasinshyllorna. Igår köpte jag med mig lite grejer hem...



Det blev två stora amerikanska magasin, Oyster och Hunger.



Oyster var ett lite mer "gulligt" magasin. Fin struktur på pappret också. Väldigt enkel layout, men med drömlik-känsla över alla bilder och personliga, fina intervjuer med olika modeller. Less is more. Luft är lyx.



Varför köper jag sånt här, modemagasiner?
Det är världens bästa inspirationskällor! Mycket roligare och mycket bättre än avancerade fotokurser. Se och lär, titta och inspireras.



Hunger var ett göörtungt magasin, över 500 sidor!



Det fanns alla typer av bilder här i. Kontrastfyllda, bleka, vintage, elektro... wow.



Alla fick vara med.



Satt djupt koncenterad på tåget hem och studerade alla bilder mycket, mycket noga.



Två feta magasin frö drygt 100:- styck.
Kändes bra i magen. Nöjd och glad.
Nu ska jag iväg och jobba lite för Alingsås Tidning.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: