onsdag, december 14, 2011

Filmstjärnesnygging till morfar

Onsdag. En dag som jag bestämde redan förra veckan att "då ska jag vara helt ledig från alla måsten, jobb och resor hit och dit!"
Jag har hållt mitt löfte idag. Igår tisdag landade jag i säng runt 02:00. Dessvärre kunde jag inte sova längre än till 09:30 den här morgonen.
Konstigt det där, ju senare jag lägger mig - desto tidigare går jag upp dagen därpå.
Kan man...träna bort det på något sätt?
Nåja.
Jag tog en promenad ute i skogen i lite mer i än timme imorse. Lyssnade på musik i min minimala mp3-spelare och visualiserade samtidigt som decembervinden grep tag om mina kinder. Det var skönt. Jag kände mig så glad och bra på något sätt. Inte för att vinden greppade tag om mina kinder men alltså...
tja, jag vet inte. Jag var bra och glad. Det är väl...bra?



Mormor ringde för en liten stund sedan.
Hon frågade vad jag önskar mig i julklapp.
"Åh...eh...alltså...jag vet inte?" sa jag, sedan lämnade jag över telefonen till mamma.
Fick mig att tänka på vad jag gjorde tidigare i förmiddags, då jag tittade på lite bilder från min morfars barndom. Hittade bland annat den här bilden på honom (se ovan). Titta, han var ju en riktigt filmstjärnesnygging! Jädrans alltså.
Idag bor mormor och morfar, Marianne och Bo, en liten bit utanför Sollebrunn. Långt inne i skogen med massor av olika träfigurer ute på gården. Morfar är träskulptör och mormor målar.

Efter att ha tittat på bilder på både morfar och mormor inser jag att jag ärvt min mormors lite rundare ansikte. Det är kul att se liknande drag, var man fått sin "snygghet" ifrån. Höhö.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: