torsdag, december 08, 2011

Tio timmar i en studio

Jag sitter inne på Radio 88 i Sävedalen, Partille.
Klockan är 19:17. Exakt. Innan jag hinner skriva klart den här meningen har den blivit 19:18.
Fryser. Har på mig min tjocka vinterjacka och ytterliggare två hood-tröjor under. Tittade ut förut och såg att det faktiskt regnade. Åhå-jaja. Nåja, jag är glad ändå.

Idag har varit en riktigt radiodag. Allt började redan imorse när mitt mobilalarm ringde kl 06:00. Upp och hopp! Packa packsäcken med skivor, inspelningsapparat, kamera (ja, den följer alltid med), posters, häftpistol och... jadå, det såg nog ut som jag skulle på en veckas semester när jag steg på bussen och tåget tidigare imorse.

Nu har jag varit i Partille i över tio timmar. Sänt två olika program, pratat, käkat, pratat ännu mer, satt upp posters, spelat in jinglar och... ja, jösses. Vad timmarna går!
Alla mina radiosändningar har faktiskt gått riktigt bra idag. Jag är nöjd, god och glad. Lyssnare har ring in och hört av oss, berömt både mig och min kollega Willy Willhelmsson.
"Ni är ett perfekt team! Ni borde alltid få sända ihop!" hade en herre ringt in och sagt. Det värmer inombords när man hör så fina saker.

Förutom att ha sänt radio har jag idag...
* Satt upp massa posters inför nästa veckas spelning som jag ska DJ:a på.
* Ätit på ett riktigt arbetar-café. OCH HÖR! Det var riktig ärtsoppa och riktiga pannkakor med jordgubbsylt och grädde. Sug på den!
* Råkat bita av en del av mitt tandkött (eller läppkött? Jag vet inte. Innanför läppen var det i alla fall. Smakade blod i hela munnen. Försökte rädda det med idomin men allt blev bara värre).

Om en liten stund blir det mer radio då min sidekick Eddie Wheeler rullar in i studion för att sända programmet Radio Nowhere. Vi ska spela massa trevligt idag. Det kommer bli en bra radiodag.
Eller jag menar...
det är en bra radiodag.

Imorgon är det en Alingsås Tidning-dag igen.
Igår foto, idag radio, imorgon skrivande...
Fan vad bra jag har det. Jag är så glad.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: