tisdag, december 06, 2011

Tröttheten gav mig en fet bitchslap

Sitter i ett ekande vardagsrum med en roströd, stickad olle i storlek XL på mig. Jag köpte den igår för 99:-. I feel like a winner. Mamma säger att hon inte känner igen mig.
"Du ser så...stor och mogen ut!"

Jag berättade i förra inlägget att jag skulle in till Partille och Göteborg igår.
Nä, blev aldrig så.
Tröttheten kom från ingenstans och bitchslapade mig på bussen påväg in mot Alingsås. Allt jag ville var att få vända om, åka hem.
Jag sa "Eh, ursäkta busschaufförn? Skulle du liksom kunna...köra hem mig igen? Ja?"
Nä, så sa jag naturligtvis inte.



Jag kom fram till Alingsås. Lämnade tillbaka en kamera som jag hade fått låna av min föredetta fotolärare Raymond under tid min var inne på lagning.
Vi pratade en stund. Han varanade mig för att bli gammal och bli en såndär kärring med sjuttiotolvtusen katter i något gammalt torp djupt inne i skogen.
Jag lovade honom att jag inte skulle bli en sån.
"Jag ska flytta in till stan!" sa jag. Och det ska jag, någon dag.



Såhär såg min frukost från imorse ut efter att jag hade ätit upp den.
Nu är jag laddad för en ny dag. Idag ska jag komma iväg till Partille för att hämta lite saker inför torsdagens radiosändning i Radio 88. Har dessutom planerat att införskaffa ett eget stativ till, något som kan komma väl till hands på onsdag då jag ska fotografera den här killen.

Nu drar jag iväg. Ikväll blir det jobb för Alingsås Tidning igen. Den här gången är det Sollebrunns "terminliga" (nej, jag vet inte om man kan säga så - men jag gör det här ändå) skolkonsert. Elever i årskurserna 4 upp till 9 framför låtar de övat under musikundervisningarna.
Har själv varit med under de konserterna då jag gick i grundskolan. Sjöng och spelade gitarr och trummor. Skoj. Ska se om jag kan hitta lite bilder från den tiden. Vore kul att titta på det nu.
Det var tider det...


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: