onsdag, december 21, 2011

Those who will be home for christmas

Hej på er!
Nu är vår stationära dator tillbaka efter en tur på operationsbordet.
Den blev lite städad, samt rekomenderad att bli lite..."utrensad" av den där datakillen bakom disken på Per-Nick, som affären i Alingsås hette. Köpte en extern hårddisk av honom, så nu ska det bli ordning på den här databurken.

Den senaste tiden jag har varit mycket i Göteborg. Täntke visa lite bilder från de senaste dagarna.



Fredag, den 16 december, tog jag som så många gånger förr ett tåg mot Göteborg. Hoppade av två stationer tidigare, i Partille, för att lämna en inspelningsapparat till en radiokollega på Allum.
Inne på köpcentrumet pågick julklappshets. Själv köpte jag ett par svarta, halvtråkiga fingervantar då jag hade glömt mina på bussen mot Alingsås tidigare samma morgon.



Tog en liten tur i olika affärer på Allum. Inne på Pressbyrån, strax innan min buss mot Göteborg Centralstation skulle gå, hittade jag det här numret av Close Up med Graveyard på omslaget. Det är för jädra coolt...




Bussen kom. Jag hoppade på och tryckte på play på min halvmoderna mp3-spelare. Nåja, den var billig och är faktiskt en makalös liten bra manick från CDON.



Ungefär 40 minuter senare stod jag utanför Matteuskyrkan i Majorna...



...där det pågick världens myspysigaste julfirande med Hammarin, Petter och David.
Vi spelade in en julhälsning till alla Hammarin-fans på Facebook.



Det var väldans mysigt där inne i den lilla källarlokalen i kyrkan. Första gången iår som man fått någon form av julkänsla. Tacka för det.
Resultatet av videon levereras på självaste julafton.



Det började bli mörkt ute. Vi gick en liten promenad genom stan. Jag hamnade hemma hos Hammarin där vi lyssnade på Pink Floyd, gjorde lite mat...



...tände några för stora blockljus som smälte samman och rann ut till en stor sjö på vardagsrumsbordet...



...och pratade film och musik till sena natten.
Hammarin visar här stolt upp sina tändstickor som han fick leta genom hela stan för att få tag i. Det verkade som tråkiga, fula plasttändare är det som gäller nu.
Fuck shit, alltså.
Nåja, han fick ju tag på tändstickorna till slut, och nog kom de väl till hands under dagen.

Dagens därpå var det spelning på Henriksberg.
Det tänker jag berätta mer om i nästa inlägg.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: