måndag, december 19, 2011

"Du måste välja vad du ska tänka på!"

Det är ganska lustigt,
att det populäraste sökordet som gjort att folk, människor, sorter och arter hamnat på min blogg, är katt. Nästan 600 sökningar.
Josefine Larsson har bara 250 sökningar.
Borde skaffa en kattblogg. DET är det INGEN som har.


Med detta vill jag säga; God morgon!
Nu börjar en ny vecka. Ligger i sängen. Katten som igår vilade på mina ben ligger kvar i kanten av min madrass (märker ni, jag har redan börjat använda katterna som lockbete för statistiken). Han har varit här hela natten trots att jag både snarkat, pratat och rört mig en massa i sömnen. Tur att jag inte går i sömnen längre, som jag gjorde förr. Jag gick runt i vårat hus och plockade på mig massa prynadsaker, som t ex tomtar, krukväxer och liknande för att sedan stoppa ned det i famnen på mamma när hon låg och sov.
Höhö.
Nu för tiden går jag inte längre så mycket i sömnen, det var nära att jag gick ned för trappan en gång men blev "räddad" av systern. Usch, Tur nog blir det mest bara snack när jag sover. Sänder morgonradio i sömnen och mumlar något om
"Vill du önska en låt? Ja...jamen visst...klart du...ska få den låten!".

För ett tag sedan vaknade min mamma upp av ett ryck efter att ha drömt en mardröm. Sedan hör hon mig mumla något.
"Du måste..."
"Vad säger du?" frågade hon.
"Du måste välja!" svarar jag i sömnen.
"Välja vadå?!"
"Välja vad du ska tänka på!"
"..."

Det var faktiskt ganska vist sagt av mig, även om det var i sömnen.
Så idag, måndag, ska jag välja vad jag ska tänka på.
Just nu ligger jag och tänker på att jag faktiskt måste gå på toaletten, så jag drar nog iväg och gör det.

Tack för att ni läste något så onödigt men oh så intressant (vettefaen om det var men, tja) från mig den här morgonen.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: