onsdag, december 14, 2011

Bobby Kimball @ Valand, Göteborg

Ännu en gång åkte man in till staden Göteborg.
Känns så bra att kliva av på centralstationen. Det är liksom...hemma. Puh.



Den här kvällen skulle jag vara DJ på Valand på Avenyn. Bobby Kimball, originalsångaren i Toto, skulle uppträda och jag skulle spela skivor före, mellan och efter.



Jag var lite tidig in till Valand, så jag gick till Gustav Adolfs Torg där Musikhjälpen i P3 höll på för fullt!



Kodjo (som vanligtvis kör Morgonpasset i P3) hade hand om sändningen. Hej hej!



Känns lite komiskt att man är så nyfiken och intresserad av att stå och titta på några instängda människor i en radiobur. Men faktum är att det var väldigt mysigt där. Det regnade lite smått, men det gjorde inte så mycket. Det var fint ändå.



När klockan var 17:00 fick jag komma in i värmen på restaurang Lilla London. Där träffade jag min radiokollega och arrangören för kvällens event Willy och hans familjeliga.
Vi tog en öl i restaurangen innan vi blev serverade mat. Jag fick fisk av något slag. Jag vet, det kanske inte ser så gott ut på bilden, men det smakade faktiskt väldigt bra.



Vi hade sällskap av några radiokollegor från Radio 88 också. Här är Johanna Bergstedt. Jag gav henne en varm kram när hon sisådär 45 minuter försenad klev in på Lilla London. Hon sa att jag var fin, att jag hade fina läppar. Skoj. Har jag aldrig fått höra förut.



Torsten är en annan radiokollega. Han gav mig ingen komplimang, men försökte sparka till mig på låret när jag ställde mig vid hans bord för att prata lite. Lårsparkar kanske är en komplimang?



Efter maten gick jag några trappor upp och kom till Valand. Den gigantiska discokulan i taket snurrade och ur högtalarna spelade Alicia Keys. Eller, tja...tills jag kom och började lassa upp mina skivor. Då blev det annan musik!



Här står jag i min alldeles egna loge. Backstage. VIP. Oh yeah. Very mycket VIP.
...nä, okej. Det är faktiskt på toaletten.
Jag gick in på damernas och märkte till min stora förvåning att det var TVÅ toaletter. Alltså...två stycken...toalettsitsar i ett badrum. Whattafuck liksom?



Efter mitt besök på den underliga toaletten gick jag tillbaka till mitt bås och förberedde mig. Lassade upp skivor och gjorde i ordning.



"Vad ska du spela ikväll?" frågade en okänd herre när jag började spela upp mina medtagna plattor.
"Allt som är bra!" svarade jag.



Kvällens förband var Elevener. Lite Europe-stil på det hela.



Slutligen kom kvällens huvudakt; Bobby Kimball.
Det var lite svårt att ta kort på honom. Han liksom... knep ihop med ögonen hela tiden, så man såg aldrig riktigt hur han såg ut, och han såg aldrig hur många i publiken det var heller tror jag.
Men det ska sägas, jädrar i min låda - nog har han kvar rösten ännu! Han sjöng Africa, Rosanna och Hold the Line utan några som helst problem.

På tåget hem mot Alingsås satt jag och min vän Adam (en gammal klasskamrat från Medieprogrammet, Alingsås), som också hade varit på konserten, och pratade Toto (Tåttå ska man tydligen säga), göteborgsskämt samt kärlek och relationer med en lullig och trevlig Alingsås-kille. Fin avslutning på en väldigt trevlig kväll.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: