torsdag, december 15, 2011

Good Morning, Ms. Larsson!

"Larsson! Larsson!"
Så lät det imorse, kl 08:47. Systern Louie sms:ar från tåget och frågar om jag hade skickat ett mms till henne. Det hade jag ju naturligtvis inte. Jag vet mycket väl att hon inte kan ta emot bilder på sin telefon, och varför skulle jag mms:a henne denna tidiga morgon? Ta kort på mitt nyvakna, charmiga jag med elektriskt hår, geggia ögon och torra läppar efter nattens snarkningar med vidöppen mun?
"Nej?" svarade jag. Försökte somna om.

"LARSSON! LARSSON!" kommer efter en minut igen. Det var Louie igen.
"Nähä? Jaja! Det var konstigt! Go morron, hoppas allt är bra! Nu är jag snart i Partille!" och massa gulliga pussmun-smiles på det.
Jag stängde av telefonen efter det.
Louie, om du läser den här bloggen - jag älskar dig med. Ibland.



Lyckades inte somna om. Gick ner i köket och försökte komma på bättre tankar.
Läser ur min bok, Radhusdisco. Skrattade lite tyst för mig själv genom några kapitel och blev gladare.



Sedan slog jag in julklappar. Jag tror banne mig jag är klar med alla nu.
Känns bra.



Med skärsår på fingertopparna efter att ha försökt få till sådär snygga remsor och strimlor på presentsnöret kring klapparna, fortsatte jag med det jag hade börjat kvällen innan; titta på gamla och blekta bilder från min mormor och morfars uppväxt.

Nu är klockan lite över 13:00.
Ikväll åker jag med tåget mot Partille för att sända årets sista program av Radio Nowhere med min radiokollega Eddie Wheeler. Allt hör ni naturligtvis i Radio 88 kl 20:00 till 21:00. Lyssna gärna!



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: